dinsdag 16 december 2014

3x favo sweater

Nog eens mijn livelings modelleke gemaakt in 3 verschillende uitvoeringen.
Deze bloes staat mij zo goed dat ik een kast vol hiervan wil hebben!!
En draagd zo zalig, wat belangrijkste is!
De model is een sweater uit oktober  knipmode, telkens bewerkt naar eigen smaak:verlengt, versmald, ploeike hier ploeike daar ezv..

Het eerste versie is een polka dot  sweater, gemaakt in een dun/doorzichtig tricot.De bollekes zijn bestempeld met textielverf.Afgewerkt met een zwarte boordstof.

Tweede versie is een retro tricot donker groen en een gebloemde tricot.De tweede alleen als voorpand gebruikt en afwerking van halsboord en de mouwen.
Bij deze model heb ik een ploei van voor en van achter bijgemaakt om de schouders omhoog te krijgen.Ook extra  ploeikes aan de mouwen.

Derde model is een prachtige slangen print (voelt als soepele leder),gemixt met een doorgestikte tricot  in een prachtig oudroze kleur,(zalig stofke en goed rekbaar).Aangezien dit bloes heb ik maar uit 2 halve metertjes gemaakt ,zijn de mouwen uit 2 stoffen gemaakt, maar vind het ook een leuk effect hebben.

..er gaan nog volgen..

3 opmerkingen:

  1. Echt mooi, vooral die eerste, dat is mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi en leuk als je zo'n goed patroon hebt dat je telkens opnieuw kan gebruiken. Mijn favoriet is die met de bloemetjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wa-uw! Prachtige creaties! Ik hou van je stijl!! :)

    BeantwoordenVerwijderen