donderdag 15 januari 2015

Nog eens kaptrui

Wij houden enorm van jogging/tricot truien, vooral met kapjes maar ook met leuke halsjes, golfjes..
Ze zijn heerlijk om te dragen , warm en gemakelijk , met jeans of sportief te combineren.
Mijn zoontje is 3jaar en 3maandjes jong , hij is eigelijk geen fan van hemdjes (met feesten doet hij ze aan maar altijd tegen zijn zin..)
Hij heeft zijn lievelings hemdje die hij wel graag aandoet(eentje in een zachte flanelle stof met monstertjes er op, ooit in h&m gekocht.
Ik ben allang op zoek naar leuke  flanelletjes,maar ik ben nog steeds niks leuks/stoer tegengekomen.Ik zou zelfs blij zijn met een geruite flanel waar ik zelf iets leuk van zou maken.

Das dat dus, de hemdjes worden hier niet graag gedragen daarom ook veel truien en longsleve's worden hier gemaakt.

Er is nog een optie die ik zeker binnenkort ga proberen, tricot hemdjes..

Deze versie van kaptrui is ook een combi van jogging en tricot.
De kap heb ik anders dan normaal gedaan.Ik wou in een keer een nette afgewerkte hals hebben, (zonder dat ik de binnenkant met een reepje tricot moet afwerken).
Daarom heb ik de gevoerde kap appart  tegen de halsopening gestikt waardoor ik een zichtbare stik aan de buiten kant (bij de hals)heb gekrijgen.Een oplossing hiervoor was een koord tegen de rand stikken( net onder de kap)en een valse binding maken.

Niet echt een wow effect maar het is weer iets anders :-D

*het patroon is een kaptrui
*groene jogging op sds gekocht
*geprinte tricot van Andrea Lauren ,duitse webshop


Geen opmerkingen:

Een reactie posten