donderdag 15 januari 2015

Portefeuille

Op een van de naaiforums vroeg een dame om een portefeuille voor haar te maken, gebaseerd op een foto die zij geplaatst heeft.Toen zag ik het waar ik al op zoek naar was!
Ik heb direct een patroontje getekend en op het forum geplaatst (moest er iemand zin hebben om zelefde te 'na'maken, er waren toen veel vrouwen die hem ook graag zouden willen maken.

(Ben benieuwd wie hem nog heeft gemaakt)


Ik ben dus aan de slag gegaan.

 Een tijdje geleden heb ik een handtas gemaakt in een zwarte leder gecombineerd met goud en muntgroen (de portefeuille zou daarbij perfect passen ), daarom ook de portefeuille in een trio van zwart /goud en munt gemaakt.

(Zodra de tas volledig klazr is zal ik een foto posten)

Ik heb deze ook naar eigen smaak met goude paspel afgewerkt. 

Het goude leder is een zwarte leder met  goude verf gespoten.

Het is een handig ding voor kaarten, geld en ook voor gsm!

Ik zal ook een foto uploaden van het patroon , moest iemand interesse hebben,  (de afmetingen kan je eventuel aanpassen( je eigen gsm opmeten).

Bedankt aan de meisje voor het idee (weet niet meer op welke forum het was).


Het laatste foto (portefeuille in munt en beige kleur is de originele foto)



14 opmerkingen:

  1. Wauw, heel knap! Lijkt me wel heel veel werk, ik weet niet of ik daar het geduld voor heb :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is echt snel klaar, twee lapjes knippen (naar smaak ertussen paspel ) in een keer met paspel en 2 lapjes doorstikken. Lapjes voor de geld knippen (op volledige lengte, daar op zelefde lengte lapjes midden in doorstikken (je krijgt dus grote vakje voor je papieren geld en 2 kleine kaarthouders).je gsm afmeten en alle lapjes op de portefeuille stikken. Een knopje aanzetten en klaar.

      Verwijderen
  2. Wauw, wat mooi! Die ga ik zeker eens maken! Wat voor verf gebruikte je om het leer goud te spuiten? En blijft het mooi bij gebruik? Bedankt voor je uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb wel een echte leder gebruikt (runds leder) , de spuitbus komt van acion,2-3 keer spuiten (telkens laten drogen) en het blijft prima

      Verwijderen
  3. WoW, ik vind het prachtig! Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Waar zou je het patroontje geplaatst hebben? Thx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk gedaan, ook met de gouden verf, tof idee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben ook blij dat dit gelukt is, en dat goude leder o zo mooi ;-)

      Verwijderen
  6. Ooh leuk! Die moet ik zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen